Přihlášení
Zveme Vás
-
Pátek, 7 Únor, 2025 - 17:00 - Sobota, 8 Únor, 2025 - 00:00
LR Series 2
Land-Rover S2B Forward Control s nástavbou Marte
Další zajímavou specialitou spojenou se značkou Land-Rover, jsou hasičské speciály rakouské firmy Theodor Marte. Firma na vozidlech značená jako Theodor Marte Feuerwehrfahrzeuge, Karosserie- und Fahrzeugbau, sídlí v rakouském Weileru ve spolkové zemi Vorarlbersko. Založena byla roku 1964, kdy vznikla také její výrobní hala včetně lakovny. Nabízeny byly opravy karosérií všech vozidel a autolakýrnické práce.
Land-Rover S2, S2A a S3 - hasičské speciály Rosenbauer
Dnes již světoznámý úpravce vozidel, firma Rosebauer International, má za sebou dlouhou a slavnou historii. Roku 1866 si v rakouském Linzi založil firmu jistý Johann Rosenbauer (1828-1894) – vedle jiného sortimentu prodával vybavení, výstroj a výzbroj pro hasičské sbory, od knoflíků, přes helmy až po hadice či ruční pumpy. Roku 1888 podnik převzal Konrad Rosenbauer (1856-1909), který zavedl vlastní výrobu hasicích zařízení.
LR S2 a S2A - Švýcarská armáda
Švýcarská armáda patřila mezi významné zákazníky automobilky Rover – během historie značky nakoupila minimálně několik stovek vozidel. Land-Rovery však nebyly samozřejmě první ani jediná lehká vozidla s náhonem na všechna čtyři kola, která byla používána.
Land-Rover S2 - Shorland
Základem konstrukce britských obrněných vozidel stavěných na podvozku Land-Rover bylo obrněné vozidlo navržené na základě požadavků Royal Ulster Constabulary (RUC) na vozidlo pro účely hlídkování na hranici Irské republiky a Severního Irska, které mělo zabránit organizovanému pašování.
Land-Rover S2 - Cuthbertson
Když roku 1936 pán s krásným jménem James Archibald Cuthbertson zakládal v Biggaru ve skotském hrabství Lanarkshire firmu James A. Cuthbertson Ltd., určitě netušil, jak neodmyslitelně se jeho volnomyšlenkářské nápady na zvýšení průchodnosti vozů Land-Rover zapíše do historie značky.
Land-Rover S2 - Dokumentární expedice pana Herberta Zipkina
Roku 1959 si americký občan pan Herbert Zipkin (1921-2008) pořídil nový S2 109“ Station Wagon (zakoupen byl údajně téměř přímo z výrobní linky) a vlastními silami jej proměnil v expediční vozidlo, které mělo manželský pár Zipkinových doprovázet jeho filmařskými výpravami.
Land-Rover S2 - S2A/S3 109“ 1-Ton & TACR-1
Od dubna 1969 až do roku 1977 byl vyráběn jeden z nejvzácnějších modelů vozu Land-Rover vůbec – tzv. One-Ton. Šlo o užitkovou variantu se zvýšenou nosností a využitelností pro speciální nástavby, velmi zjednodušeně řečeno šlo o S2B Forward Control se standardní karoserií vozu s rozvorem 109“.
Land-Rover S2 - S2A & S2B Forward Control
Platnost vozů Land-Rover jako užitkových vozidel se prokázala již u první série, snaha maximalizovat ložnou plochu a nosnost vozů však pokračovala i u série druhé.
Land-Rover S2 & S2A
Land-Rover S2 – 1958-1961
Rokem 1958 se mělo završit desetiletí výroby vozů Land-Rover. Vozy sice prošly dvěma změnami rozvoru u krátkých variant (86“ a později 88“) a přibyly i dlouhé rozvory 107“ a 109“, bylo však jasné, že vůz potřebuje modernizaci.
Land-Rover S2 - Trans-Darien Expedition
Darién. Zní to jako exotický název z nějaké moderní pohádky – a vlastně tahle asociace není daleko od pravdy.
Jedná se o nevelké pásmo tropického deštného pralesa na pomezí Kolumbie a Panamy, dnes o rozměrech 50 x 160 kilometrů, který zatím úspěšně odolal pokusům postavit zde fungující infrastrukturu, která by tak pomohla propojit oba americké kontinenty prostřednictvím Panamericany, silnice táhnoucí se z Aljašky až do Patagonie a překonávající vzdálenost zhruba 48 000 km.