Přihlášení
Zveme Vás
-
Sobota, 12 Říjen, 2024 - 10:00 - 18:00
LR Series 1
Land-Rover S1 - West-East Expedition
Mike a Mal Leylandovi byl pár australských cestovatelů a filmařů, v Austrálii známých pro svůj televizní pořad Ask the Leyland Brothers, která byla v australské televizi vysílána v letech 1976-1980 a 1983-1984 a mnoha australským divákům nabízela první pohled na zastrčenější kouty australského kontinentu, tzv. outback. Oba se narodili ve Velké Británii, těsně po druhé světové válce se však jejich rodina přestěhovala do Austrálie.
Land-Rover S1 - 86/88" a 107/109''
Úvod do 86“ a 107“
V roce 1953 už byl Land – rover zavedený, oblíbený a dobře se prodával. Zákazníci měli jen jednu podstatnou výhradu a to, že má malý prostor pro náklad. Proto byl na podzim typ S1 80“ nahrazen typem S1 86“, který měl o 25% větší objem korby a nově byl uveden pick-up S1 107“, který měl ložnou plochu o délce 6 stop. Toto dlouhé provedení bylo známo pod označení Land-rover 4-Wheel-Drive Pick-Up.
Land-Rover S1 - Snowy Mountains Hydro-Electric Scheme
Když se Sir William Hudson KBE (1896-1978) roku 1971 jen neochotně odebíral do výslužby po 24 letech práce v pozici šéfa australského Snowy Mountains Scheme (projekt známý také jako Snowy Mountains Hydro-Electric Scheme pod správou Snowy Mountains Authority), zbývaly do dokončení velkolepého vodního díla pouhé tři roky.
Land-Rover S1 - GRIP-Kaross
Karosárna GRIP ve Västerviku vznikla z „trosek“ zkrachovalé karosárny AB Spik roku 1937 jako výrobce kabin pro nákladní vozidla.
Land-Rover S1 - Tempo
Německé Tempo, firma známá také jako Vidal & Sohn Tempo-Werke GmbH, je vedle belgické Minervy další firmou, která na základě licence vyráběla modifikované Land-Rovery první série. Podobně jako Minerva je Tempo velice zajímavým výrobcem, který neváhal jít cestou neotřelých konceptů a leckdy s nimi slavil úspěchy.
Land-Rover S1 - Minerva
Značka Minerva je v myslích většiny nadšenců do značky Land-Rover především licenčním výrobcem originálního Land-Roveru, tedy Series I. Historie značky je však mnohem bohatší a samotná licenční výroba vozu Land-Rover je také zajímavým tématem, zdaleka ne pouze pro ty očividné rozdíly, které belgický licenční výrobek dostal do vínku.
Prvopočátky značky Minerva
Land-Rover S1 - 107'' Station Wagon
Část 1. Od nápadu po sériovou výrobu
První náznaky, předchůdci
80“ Station Wagon (Tickford)
Přesto, že firma Rover považovala v době uvedení v roce 1948 nově představený Land-Rover jenom jako dočasný projekt, který měl za úkol překlenout uvolněné výrobní kapacity po skončení výroby pro vojenský průmysl, vývoj s uvedením prvního Land-Roveru na trh neustal.
Land-Rover S1 - Siamský motor
Land-Rover Série 1 je auto pozoruhodné v mnoha směrech. Kromě obecně známých předností a prvenství má i jedno, o kterém se ví méně: je nepochybně jediným autem na světě, které bylo poháněno siamským motorem, byť jen v omezeném období. Zde je vysvětlení.
Motor o objemu 2 l, který se montoval do LR S1 od roku 1952 do konce výroby a byl také v prvních LR S2, se vyskytoval ve dvou variantách.
Land-Rover S1 - 80''
Úvod do S1
Firma Rover, která si ve 30tých létech vydobyla pověst výrobce solidních limuzín střední třídy (obr. 1), se po skončení 2. světové války ocitla v nezáviděníhodné situaci. Po dobu války vyráběla převážně součástky pro letadla a když se po konci války vrátila k výrobě lehce zmodernizovaných předválečných modelů tak záhy zjistila, že o ně není zájem, zejména ne v zahraničí.
Historie Land-Roveru a Series 1
Automobilka Rover vyráběla motorové tříkolky již na konci devatenáctého století. První automobil vyrobili roku 1904 a následující typy jako Rover Eight poháněný vzduchem chlazeným litrovým dvouválcem nebo Rover 14/15 zajistily značce velkou popularitu anglických zákazníků požadujících menší, levný a provozně nenáročný automobil. Světovou proslulost však značce zajistila až výroba všestranného vozidla schopného dojet kamkoliv – Land Roveru.